05.07.2010

En begynnelse - del 2

07.10. Selvfølgelig er hun på badet. Hun er alltid på badet først. Hvorfor kan ikke hun for en gangs skyld være den som ikke gidder å stå opp? Jeg lar musikken på mobilen spille sangen ut. Vekkerklokke my ass. Meningen med ei vekkerklokke er at man skal våkne av den, ikke ligge og nyte musikken. Det er dusjen rett på andre siden av veggen jeg våknet av. Er det mulig å ta litt hensyn? Jeg kunne faktisk ha sovet fem minutter til. Dagen min er ødelagt. Jeg skal være sur resten av dagen.
07.20. Baderomadøra går opp, det er min tur. Jeg skulle helst ha sovet dagen i gjennom, men i min verden er dét umulig. Jeg hater verden. La meg få sove, for faen! Jeg tråkker over klærne som ligger på gulvet, bort til klesskapet. Jakter på noe å dra på meg. Misnøyen er stor, buksa mi ligger på gulvet med en svær kakaoflekk. Så blir det pysjbukser i dag, også. Jeg smeller igjen skapdøra, bare for å vise hvor misfornøyd jeg er.
07.22. Jeg skrur på CD-spilleren. Høyt. Det er min dag, jeg skal våkne, jeg skal høre på musikk. Jeg skal inn på badet og sminke meg bedre enn noen gang. Tenker sotete øyne. Matte kinn. Jeg skal vise verden at jeg er forbanna.
07.45. Det banker på gangdøra. Er det til meg? Jeg står helt stille og lytter. Prøver å høre stemmene over musikken. Jeg hører tramping med sko, og to par føtter er på vei ut døra. Faen, da! Er det ikke mulig å vente? Jeg sparker shampoflaska hardt i veggen, og forbanner den våte sokken jeg får av stuntet. Jeg skjuler stygt på meg selv i speilet. Jeg vet jeg kunne ha knust det, jeg bare vet det. Plutselig får jeg et innfall om å la sinnet mitt vise sitt åsyn. Her, på badet. Et knust speil. Blodflekker. Men jeg slår det fra meg. I stedet tar jeg på meg caps, tramper ned gangen og smeller opp døra. Snø. Selvfølgelig snør det. Vil verden ta livet av meg, er det dét den vil? Jeg subber bortover veien, og plutselig er jeg våt på den andre foten, også. Verden er herlig. Virkelig.

Ingen kommentarer: